پوکر استاد هفت کارته نوع هشت یا بهتر، که به پوکر استاد هفت کارته زیاد-کم هم معروف است، یک بازی تقسیم بانک است که با دو تا هشت بازیکن بازی می ­شود. مثل پوکر استاد هفت کارته عادی، هر بازیکن در مجموع هفت کارت دریافت می ­کند، سه کارت زیر (با قرار داشتن روی کارت­ها به پایین) و چهار کارت رو (با قرار داشتن روی کارت­ها به بالا).

در این مقاله قوانین پوکر در نوع استاد هفت کارته هشت یا بهتر (یا زیاد-کم) را توضیح می­دهیم.

هدف بازی پوکر استاد هفت کارته

در این نوع از پوکر هدف این است که با هفت کارتی که برای شما بر خورده می­ شود بهترین دست بالای پنج کارته یا بهترین دست پایین پنج کارته را درست کنید. بازیکنی که بهترین دست بالا را داشته باشد نیمی از بانک را می ­برد و بازیکن با بهترین دست کم برنده نصف دیگر بانک می­ شود. اگر هیچ دست پایین واجد شرایطی وجود نداشته باشد، بازیکنی که بهترین دست بالا را در اختیار دارد تمام بانک را می­ برد.

دست پایین واجد شرایط از پنج کارتی تشکیل می­ شود که همگی هشت یا کمتر از هشت باشند، و آس به­ عنوان کمترین کارت در نظر گرفته می­ شود. هیچ کارت جفتی نمی­ تواند در دست پایین وجود داشته باشد، اما استریت و/یا فلاش می­تواند وجود داشته باشد. کمترین دست ممکن در این نوع از بازی پوکر ترکیب آس، دو، سه، چهار و پنج است. بالاترین دست پایین واجد شرایط نیز 87654 است.

نکته: به برنده شدن هر دو دست بالا و پایین اصطلاحاً «اسکوپ کردن یا جار کردن بانک» گفته می­ شود.

بیشتر بخوانید: آموزش بازی، قوانین پوکر و انواع آن

پوکر آنلاین کانن بت

 

شرط ­های اجباری پوکر استاد هفت کارته

انته (یا شرط اولیه)

بازی پوکر استاد هفت کارته معمولاً با یک انته یا شرط اولیه بازی می­شود که تقریباً 1.5 برابر پایین­ترین میزان شرط ­­بندی است. تمام بازیکنان باید قبل از اینکه بازی شروع شود شرط اولیه را افزایش دهند. شرط اولیه یا انته در شرط­های بعدی به حساب نمی­آید.

Bring in یا گذاشتن اولین شرط اجباری

بعد از اولین تقسیم کارت، زمانی که هر بازیکن یک کارت معلوم یا رو (کارتی که روی آن به سمت بالا است) را در اختیار داشته باشد، بازیکنی که کم ارزش ­ترین کارت را دارد باید اصطلاحاً «Bring in کند یا اولین شرط اجباری را بگذارد،» که به این معنی است که باید پایین ­ترین میزان شرط ­بندی را در بانک قرار دهد.

اگر دو یا بیش از دو بازیکن مشترکاً کم ارزش­ ترین کارت را داشته باشند، کارتی که از همه به کارت سمت چپ دیلر (یا کارت دهنده) نزدیک تر باشد باید اولین شرط اجباری را بگذارد. این شرط در شرط ­بندی دور اول حساب می­ شود، در نتیجه مادامی که هیچ کس بانک را افزایش ندهد، لازم نیست برای دیدن کارت بعدی پول بیشتری را در بانک قرار دهید.

دورهای شرط­ بندی در پوکر استاد

در این بازی پنج دور شرط­ بندی وجود دارد. در بازی پوکر استاد هفت کارته محدود، تمام شرط ­بندی­ ها یا افزایش ­ها، باید با حد پایین یا حد بالای میزان شرط برابر باشند، البته بسته به اینکه دور شرط ­بندی چه باشد. در دو دور اول، تمام شرط ­بندی­ ها و افزایش­ ها باید با حد پایین شرط برابر باشند. در دورهای سوم، چهارم و پنجم، تمام شرط­ بندی­ ها باید با حد بالای شرط برابر باشند.

به­ عنوان مثال، اگر دارید پوکر استاد هفت کارته 3 تا 6 دلار بازی می­ کنید، در دو دور اول تمام شرط ­بندی­ ها و افزایش­ ها باید با تناوب 3 دلار باشند و تمام شرط ­بندی­ ها در سه دور آخر باید با تناوب 6 دلار باشند. در هر دور شرط ­بندی، حداکثر تا 3 افزایش مجاز است.

3rd Street (یا خط سوم) – به هر بازیکن ابتدا دو کارت زیر و سپس دو کارت رو داده می­شود. بازیکنی که کم ارزش­ ترین کارت را در اختیار داشته باشد باید اولین شرط اجباری را بگذارد که 1.2 برابر حد پایین شرط است. این بازیکن می ­تواند به جای این کار انتخاب کند که با شرط بستن تمام پایین­ ترین حد شرط ­بندی، بانک را افزایش دهد.

بازی در جهت عقربه­ های ساعت دور میز پیش می­رود، و هر بازیکن حق دارد فولد، کال کرده یا بانک را افزایش دهد. تمام شرط ­بندی­ ها و افزایش­ ها باید برابر با پایین­ ترین حد شرط ­بندی باشند.

4th Street (یا خط چهارم) – یک کارت چهارم رو به تمام بازیکنان داده می­ شود. بازیکنی که بالاترین دست را در اختیار دارد (که در این مرحله، بالاترین دست ممکن یک جفت آس خواهد بود) اولین نفری است بازی می­ کند. این بازیکن می- تواند فولد کند، چک کند یا شرط ببندد. اگر دو یا بیش از دو بازیکن برای داشتن بالاترین دست مساوی باشند، بازیکنی که نزدیک ترین دست به سمت چپ دیلر را در اختیار دارد، اولین نفری می­ شود که بازی می­ کند.

مثل قبل، بازی جهت عقربه­ های ساعت دور میز پیش می­ رود. در این مرحله اگر یک بازیکن یک جفت داشته باشد، در این صورت او و تمام سایر بازیکنان این اجازه را دارند که پایین ­ترین یا بالاترین حد شرط را شرط ­بندی کنند. در غیر این صورت، تمام شرط ­بندی­ ها و افزایش­ ها باید برابر با پایین ­ترین حد شرط باشند.

6th Street (یا خط ششم) – یک کارت ششم رو به تمام بازیکنان داده می­ شود. بازی مثل دور قبل پیش می­ رود. تمام شرط ­بندی ­ها و افزایش ­ها باید با بالاترین حد شرط برابر باشند.

7th Street (یا خط هفتم) – کارت هفتم و آخرین کارت در حالت زیر (مشخص نبودن کارت) به تمام بازیکنان داده می­ شود. بازی مثل دور قبل پیش می­ رود. تمام شرط ­بندی­ ها و افزایش­ ها باید با بالاترین حد شرط برابر باشند. در حالت نادری که هر هشت بازیکن در این مرحله در بازی باقی بمانند، کارت ها کم می­ آید. اگر این اتفاق افتاد، به جای اینکه همه بازیکنان یک زیر را دریافت کنند، یک تک کارت رو در وسط میز قرار می­ گیرد که تمام بازیکنان می ­تواننند اگر بخواهند از آن استفاده کنند.


نمایش دست – هر کسی که بعد از آخرین دور شرط ­بندی فول نکرده باشد حالا اجازه دارد دست خود را به امید برنده شدن بانک نشان دهد. بازیکنی که آخرین نفری است که شرط ­بندی می­ کند، اولین نفری خواهد بود که باید دست خود را نشان دهد. بعد، این کار در جهت عقربه­ های ساعت از آن فرد به بعد ادامه می­ یابد و هر بازیکنی که باقی مانده است می­تواند دست خود را نشان دهد یا آن را جا بزند. اغلب بازیکنان به این دلیل دست خود را جا می­زنند که می­دانند برنده بانک نخواهند شد و نمی­ خواهند رقبای آنها ببینند چه دستی داشتند.

نکته: بیشتر روم­ های پوکر آنلاین گزینه جا زدن دست خود (که اصطلاحاً به آن «ماک کردن» گفته می­شود) را ارائه می­ کنند، در نتیجه سایر بازیکنان متوجه نمی­ شوند شما چه دستی داشتید. در کل انتخاب این گزینه خوب است.

 

https://www.pokernews.com/poker-rules/seven-card-stud8better.htm

منبع

پاسخ دهید