پوکر چینی رو باز پاین اپل قسمی از پوکر چینی رو باز استاندارد با «سرزمین عجایب» است، که قوانین آن را در این مقاله ارائه می­کنیم.

درست مثل پوکر چینی رو باز عادی، بازیکنان چندین کارت را به نوبت دریافت کرده، و آنها را رو به بالا تا زمانی که هر کدام 13 کارت داشته باشند، مرتب می­کنند، متشکل از سه ردیف «بالا» «وسط،» و «پایین» که به ترتیب سه، پنج و پنج کارت خواهند داشت. بازیکنان ابتدا با مرتب کردن پنج کارت اول خود شروع می­کنند و بعد سر و کله «پاین اپل (آناناس) دیوانه» پیدا می­شود.

در ادامه قوانین پوکر برای پوکر چینی رو باز پاین اپل را ارائه می­کنیم.

قوانین پوکر چینی رو باز پاین اپل

هدف بازی

پنج کارت اول درست مثل پوکر چینی رو باز عادی قرار می­گیرند، اما بعد به هر بازیکن به جای یک کارت، سه کارت داده می­شود. هر بازیکن سپس به نوبت دو عدد از این سه کارت را در هر کدام از ردیف­های خود که دوست دارد قرار می­دهد و کارت سوم را به پشت دور می­اندازد. این فرآیند تا زمانی که بازیکنان دست­های 13 کارته خود را تکمیل کنند، ادامه می­یابد.

مرسوم این است که در زمان دور انداختن کارت سوم، آن را به رقیب­ها نشان ندهید، اما برای اطلاع خودتان باید ارزش آن به یادتان بماند. بعضی از بازیکنان از این اطلاعات مخفی برای دور انداختن عمدی کارت­ها استفاده می­کنند تا رقبا نتوانند دست خوبی را تکمیل کنند. کارت­هایی که دور انداخته می­شوند به بازی برنمی­گردند.

بیشتر بخوانید: آموزش بازی پوکر، قوانین بازی و انواع آن

امتیازدهی در پوکر چینی Pineapple

امتیازدهی در پوکر چینی رو باز پاین اپل مثل امتیازدهی در پوکر چینی رو باز عادی است. می­توانید قوانین امتیازدهی کامل را در صفحه ­ی قوانین پوکر چینی رو باز عادی مشاهده کنی

 


تغییرات Fantasyland

قوانین رفتن به «سرزمین عجایب» مثل پوکر چینی رو باز عادی است. برای واجد شرایط شدن به دو کارت بی­بی یا بهتر از آن در ردیف بالا نیاز دارید، و از آنجایی که در بازی پوکر چینی رو باز پاین اپل بازیکنان به میزان 50% کارت­های بیشتری را از پوکر چینی رو باز عادی می­بینند، با تناوب بیشتری وارد «سرزمین عجایب» می­شوند.

برای جبران این امر که در این نوع پوکر در مقایسه با پوکر چینی رو باز عادی دست­ها بسیار قوی­تر هستند، به بازیکنان که در پوکر چینی رو باز پاین اپل وارد «سرزمین عجایب» شوند 14 کارت داده می­شود و باید 13 عدد از آنها را بازی کنند و یک کارت را دو بیاندازند.

اضافه کردن آن کارت چهاردهمی ممکن است خیلی به نظر نرسد، اما شانس ماندن یک بازیکن در «سرزمین عجایب» را با درست کردن یک دست بزرگ در بالا، وسط یا پایین تقریباً دو برابر می­کند. برای لیست کامل دست­هایی که شما را مجاز می­کنند در سرزمین عجایب باقی بمانید به پوکر چینی رو باز عادی مراجعه کنید.

قوانین پوکر چینی رو باز پاین اپل Pineapple Open-Face

چکیده ی مطلب

بفرمایید، به همین راحتی بود. به پوکر چینی رو باز پاین اپل خوش آمدید، که نسخه­ای از بازی پوکر چینی رو باز است که در آن بازیکنان دست­هایی را درست می­کنند که در نیمه­ی راند دو برابر بزرگتر هستند، و «سرزمین عجایب» فقط ممکن نیست، بلکه یک قانون استاندارد است و در آن شما کوآدها یا یک استریت فلاش یک شانس چهاردم را دریافت می­کنید.

شما را در سرزمین عجایب می­بینیم.

نیکلای یاکوونکو کمک زیادی به توسعه قوانین بازی پوکر چینی رو باز کرده است. معروف به Googles، یاکوونکو اصالتاً اهل مسکوی روسیه است و حالا یک بازیکن پوکر و توسعه دهنده نرم­افزار در بروکلین نیویورک است. یاکوونکو هر دو میز World Series of Poker (سری جهانی پوکر) و World Poker Tour (تور جهانی پوکر) را درست کرده است. در این بین، پس از سال­ها در Google New York و کار کردن روی الگوریتم­های رتبه­بندی، او از آن زمان تا اکنون مشغول توسعه پروژه­های نرم­افزار مستقل بوده است. او به ایجاد نرم­افزار ABC Open-Face Chinese Poker برای آیفون کمک کرده است.

https://www.pokernews.com/poker-rules/pineapple-open-face-chinese-poker.htm

منبع

پاسخ دهید