پوکر تریپل دراو 2-7 چیست؟

پوکر تریپل دراو یا 2-7  Triple Draw نوعی بازی پوکر پنج کارته با دست کم است. به هر بازیکن پنج کارت داده می­ شود و بازیکن سعی می­ کند کمترین دست پنج کارته ممکن را بدست آورد. آس در بازی پوکر 2-7 Triple Draw بالاترین رقم است.

در این مقاله قوانین پوکر برای نوع تریپل دراو یا پوکر سه کارته را مرور می­ کنیم.

 نحوه بازی پوکر تریپل دراو سه کارته

در این بازی چهار دور شرط ­بندی و سه دور تعویض کارت وجود دارد. پس از هر دور شرط ­بندی، بازیکنان انتخاب می­ کنند چه تعداد کارت را می ­خواهند دور بیاندازند. این تعداد می­ تواند از 0 تا 5 کارت باشد و کسی که کارت­ها را بر می ­زند به بازیکنان کارت­ های جایگزین می ­دهد.

بعد از سومین و آخرین دور کشیدن کارت، آخرین دور شرط ­بندی وجود دارد. یک دکمه دیلر ترتیب شرط ­بندی­ ها و تعویض کارت­ها را تعیین می­ کند.

مطالب مرتبط: آموزش بازی پوکر، قوانین و انواع آن 

 
رتبه­ بندی­ های دست در پوکر تریپل دراو

به دلیل اینکه در این بازی شما سعی دارید کمترین دست ممکن را ایجاد کنید، دست­های فلاش و استریت به ضرر شما هستند. به این معنی که دست، به ­عنوان مثال، 6، 5، 4، 3، و 2 از یک کارت دست بسیار بدی است. این دست یک دست کم 6 به پایین محسوب نمی ­شود بلکه یک دست استریت است و بنابراین از داشتن کارت هایی با ترتیب AKQJ9 بدتر است.

بهترین دستی که در این بازی می­ توانید داشته باشید 2-3-4-5-7 از کارت­ های متفاوت است. به این دست، یک «wheel » یا «شماره 1» گفته می­ شود. دومین بهترین دست در این بازی، دست 2-3-4-6-7 بدون فلاش (کارت­ های مختلف) است. به این دست اغلب «شماره 2» گفته می­ شود. به همین ترتیب، به دست 2-3-5-6-7، دست «شماره 3» گفته می ­شود و الی آخر.

پوکر آنلاین کانن بت

 

به دلیل اینکه آس کارت بالایی به حساب می­ آید، دست 2-3-4-5-آس یک استریت نیست. این بهترین دست پایین با آس است که می­ توانید داشته باشید که به آن «Nut Ace» هم گفته می­ شود. به دست 2-3-4-5-8، «Nut 8» یا «Eight-Perfect» گفته می­ شود. دست 2-3-4-5-9 دست «Nut 9» یا «Nine-Perfect» است و الی آخر.

دست 9-سرباز-بیبی-شاه-آس بدترین دست غیر یکسان ممکنی است که می­ توانید داشته باشید، چون در این بازی هدف شما این است که یک دست پایین داشته باشید. 3-4-5-2-2 می ­تواند بهترین دست بعدی بعد از آن باشد.

بدترین دستی که در این بازی می -توانید داشته باشید، «رویال فلاش» است. «Tripها» (سه کارت از یک خال) در این بازی از Pair­ها (دو کارت از یک خال) بدتر هستند. استریت­ ها از تریپ­ ها و جفت­ ها بدتر هستند. فلاش­ ها از استریت­ ها بدتر هستند و فول هاوس­ ها از فلاش ­ها بدتر هستند. در نتیجه، پوکر تریپل دراو رتبه­ بندی دست­ ها برعکس رتبه ­بندی دست در یک بازی پوکر عادی با دست بالا است.

بیشتر بخوانید: مختصر و مفید از مبانی شرط بندی آنلاین

ده دست برتر در پوکر تریپل دراو سه کارته

 تفاوت بین Perfect (کامل)، Smooth (هموار) و Rough (ناهموار) در تریپل دراو

اغلب می­ شنوید که پوکربازهای تریپل دراو دست خود را Perfect ، Smooth یا Rough می­ نامند. اما این کلمات به چه معنی هستند؟

پرفکت (Perfect)

زمانی که یک بازیکن دست خود را پرفکت توصیف می­ کند منظورش این است که کمترین دست ممکن را برای بالاترین کارت خود دارد. اجازه بدهید توضیح بدهیم.

اگر کسی بگوید «ده کامل یا Ten Perfect» این به این معنی است که او در دست خود یک 10 همراه با کارت­ های ردیف 2-3-4-5 را دارد، که باعث می­ شود این دست بهترین دست دهی باشد که بازیکن می­ تواند داشته باشد. بهترین دست بعدی، بدترین نه خواهد بود. به همین ترتیب، اگر کسی اعلام کند که دستش «نه کامل یا Nine Perfect» است، او بهترین نه ممکن را در دست دارد که عبارت است از 2-3-4-5-9.

این اصطلاح معمولاً برای تمام دست­ های کامل استفاده می­ شود، غیر از دست 2-3-4-5-7 که در آن بازیکن این دست را «Wheel» (به معنی چرخ) یا «Number 1» اعلام می­ کند.

 Smooth

 Smoothبه این معنی است که سمت کم دست شما، بهترین کم ممکن است. به­ عنوان مثال، یک بازیکن ممکن است اعلام کند که دست او یک «Eighty-Six Smooth» است. این به این معنی است که این بازیکن در دست خود یک کارت هشت و یک کارت شش به همراه ردیف 2-3-4 را دارد.

به همین ترتیب، یک بازیکن ممکن است اعلام کند که «Ten-Eight Smooth» دارد که به این معنی است که در دست خود یک کارت هشت و یک کارت ده همراه با ردیف 2-3-4 را دارد.

Rough

دست راف نقطه مقابل دست اسموث است و به زمانی اشاره دارد که یک بازیکن در دست خود دارای یک سمت بالای بد است. به­ عنوان مثال، یک بازیکن ممکن است اعلام کند که دارای یک دست «Rough Nine» است که به این معنی است که ترتیب دست او 2-4-7-8-9 است. این نشان می ­دهد که 9 دست او عملاً 9 خوبی نیست.


 

بازی پوکر تریپل دراو سه کارته در WSOP

بازی پوکر Single draw 2-7 برای اولین بار در سال 1973 وارد مسابقات قهرمانی پوکر (World Series of Poker (WSOP)) شد، اما بازی Triple draw 2-7 تا سال 2007 که یک رویداد 1000 دلاری به این مسابقات اضافه شد، وارد WSOP نشد.

رقم ورودی این رویداد از سال 2008 تا 2013 به 2500 دلار افزایش یافت، و در سال 2014 مجدد تا 10000 دلار بالا رفت و مسابقات قهرمانی پوکر Triple draw 2-7 نیز در همین سال معرفی شد. سال 2014 شاهد معرفی یک رویداد پوکر Triple draw 2-7 با ورودی 1500 دلار نیز بود.

مسابقات قهرمانی پوکر  WSOP سال­های 2007 تا 2019

رویداد 1500 دلاری WSOP سال­های 2014 تا 2019

زمانی که کارت کافی برای کامل جایگزین کردن کارت­ها وجود نداشته باشد چه اتفاقی می ­افتد؟

زمانی که این اتفاق بیفتد، کارت­ها باید دوباره بر بخورند و جایگزین کردن کارت­ ها پس از بر زدن مجدد کامل می­ شود.

پاسخ دهید