پوکر چینی رو باز با 2 – 7 در وسط – که به «2-7 OFC پوکر چینی رو باز 2 تا 7» یا «Deuce Pineapple یا آناناس دولو» نیز معروف است – یک بازی نوبتی با ورق است که به صورت هدز آپ، یا گاهی به صورت سه دست انجام می­شود. بازیکنان به نوبت بازی کرده، کارت­ها را می­کشند و در سه دست پوکر مجزا مرتب می­کنند. هر کدام از این سه دست به صورت رو بازی می­شوند، به این معنی که بازیکنان می­توانند تمام کارتهایی که بازی شده است را مشاهده کنند، و بعد از مرتب شدن، این کارت­ها اجازه ندارند بین سه دست پوکر یک بازیکن جابجا شوند.

عدد 2 یا کلمه Deuce (به معنی دولو) در نام این بازی پوکر به این معنی است که دست وسط این پوکر مطابق با ارزش کارت­ها در بازی 2-7 دست پایین بازی می­شود، درحالی­که دو دست دیگر به صورت دست­های پوکر معمولی «بالا» بازی می­شوند. شاید این نوع از پوکر به نظرتان پیچیده باشد، اما در عمل این طور نیست.

در این مقاله، قوانین پوکر برای پوکر چینی رو باز 2 تا 7 را ارائه می­کنیم.

هدف بازی پوکر چینی رو باز

هدف از بازی در پوکر چینی رو باز 2 تا 7 قرار دادن 13 کارت در سه ردیف یا دست است: دست یا ردیف پایین شامل پنج کارت، دست یا ردیف وسط شامل پنج کارت و دست یا ردیف بالا شامل سه کارت.

آموزش بازی پوکر چینی رو باز

همان­طور که گفته شد، این پوکر مثل پوکر چینی رو باز آناناس یا پاین اپل بازی می­شود، با این تفاوت که دست یا ردیف وسط یک دست 2 تا 7 پایین است. این به این معنی است که دست یا ردیف پایین شما یک دست پوکر پنج کارته عادی است (همراه با فلاش­ها، استریت و فول هاس­ها)، دست یا ردیف بالا نیز یک دست پوکر سه کارته بالا است (که در آن می­توانید کارت­های زوج یا سه گانه را درست کنید، اما نه فلاش یا استریت­های سه کارته)، درحالی­که دست یا ردیف وسط شما باید شامل پنچ کارت با ارزش کارت پایین بدون جفت، بدون استریت و بدون فلاش باشد. هر چه ارزش این کارت­ها کمتر باشد، دست شما بهتر است.

نوبت بازی و دور انداختن کارت­ها

به این دلیل به این بازی پوکر چینی رو باز گفته می­شود چون در این بازی شما سه دست یا ردیف کارت­های خود را با رو به بالا قرار دادن کارت­هایی که هر بار می­گیرید، مرتب می­کنید.

مثل تمام انواع بازی پوکر چینی رو باز، در پوکر چینی رو باز 2 تا 7 نیز بازی با دادن پنج کارت به هر بازیکن شروع می­شود که بازیکن آنها را در سه ردیف و دست خود مرتب می­کند. در نوبت­های بعدی (که طبق روش بکار رفته در پوکر چینی رو باز آناناس یا پان اپل انجام می­شود)، شما سه کارت را به پشت دریافت می­کنید و دوتای آنها را در هر کدام از سه ردیف خود که دوست دارید قرار می­دهید.

 

کارت سوم که استفاده نشده است به پشت دور انداخته می­شود. کارت­هایی که دور انداخته می­شوند از بازی خارج می­شوند و دوباره به دسته کارت بر نمی­گردند و رقیب­های شما اجازه ندارند کارت­هایی که دور انداختید را ببینند. بنابراین، در یک دست کارت تنها برای بازی کردن پوکر چینی رو باز 2 تا 7 به شکل هدز آپ یا سه دسته کارت کافی وجود دارد.

مطالعه بیشتر: آموزش بازی پوکر، قوانین بازی و انواع پوکر

 

سرزمین عجایب و «سوپر سرزمین عجایب» در پوکر چینی رو باز

اگر در ردیف بالای خود با کارت­های شاه یا بهتر یک دست واجد شرایط کننده یا در ردیف وسط خود یک ویل – 2x3x4x5x7x – بسازید، در این صورت شما در دست بعدی وارد سرزمین عجایب می­شوید. مثل پوکر چینی رو باز آناناس، در سرزمین عجایب شما 14 کارت را در یک نوبت دریافت می­کنید (به­جای اینکه آنها را در نوبت مختلف دریاف کنید) و 13 عدد از آنها را در سه ردیف خود مرتب کرده و یک کارت را به پشت دور می­اندازید. بعد، رقیب­های شما دست­های خود را به همان شکل عادی بازی می­کنند و در آخر نتیجه با ردیف­های شما مقایسه می­شود.

با درست کردن یک پاداش که به اندازه کافی بزرگ باشد، می­توانید در سرزمین عجایب بمانید و دور بعدی را نیز با این مزیت بزرگ بازی کنید. برای پاین اپل دوس یا آناناس دولو، برای ماندن در سرزمین عجایب به تریپ (سه کارت از یک خال) در ردیف بالا، یک ویل پایین در ردیف وسط یا یک کوآد (چهار کارت از یک خال) یا بهتر در ردیف پایین خود نیاز دارید.

در این بین، برخلاف پوکر چینی رو باز پاین اپل بالا، اگر در پوکر چینی رو باز 2 تا 7 در یک دست عادی واحد دو بار برای وارد شدن به سرزمین عجایب واجد شرایط بشوید، می­توانید یک دست «سوپر سرزمین عجایب» 15 کارته را نیز دریاف کنید. به­عنوان مثال، در این بازی بازیکن با درست کردن هر دو آس در ردیف بالا و یک ویل در ردیف وسط برای سوپر سرزمین عجایب واجد شرایط می­شود.

پاداش دوبل خیلی نادر است، اما ارزشش را دارد. اگر در سرزمین عجایب باقی بمانید، چه سوپر یا عادی، دست بعدی همان 14 کارت عادی را دریافت می­کنید.

مطالعه بیشتر: مختصر و مفید از مبانی شرط بندی آنلاین


واجد شرایط شدن و امتیازدهی

برای اینکه یک دست واجد شرایط کننده بسازید، ردیف بالای شما نباید (مثل یک دست پوکر عادی) بهتر از ردیف پایین شما باشد. و ردیف وسط پایین شما باید دست یک ده پایین باشد، به این معنی که بالاترین کارت شما بدون یک جفت، یک استریت یا یک فلاش، بالاتر از یک ده نباشد. مثل سایر گونه­های پوکر چینی، یک دست واجد شرایط نشده یا «سوخته» به­طور خودکار یک ردیف را از دست می­دهد.

به سه ردیف شما در مقایسه با سه ردیف رقیب تان امتیاز داده می­شود و هر ردیف که برنده شود یک امتیاز مثبت می­گیرد. اگر هر سه ردیف را برنده شوید، این باعث یک پاداش سه امتیازی دیگر نیز می­شود که به آن «اسکوپ یا درو کردن» می­گویند. علاوه بر بردن، درو کردن سه ردیف، و احتمالا واجد شرایط شدن برای ورود به سرزمین عجایب، برای هر پاداشی که از طریق یک دست واجد شرایط کننده دریافت کرده باشید، حتی اگر آن دست ردیف را ببازد، باز امتیاز دریافت می­کنید.

پاداش­ها برای ردیف پایین با یک استریت شروع می­شوند، برای دست وسط پایین با یک نه پایین (کمتر از کارت نه)، و برای ردیف بالا با یک جفت شش. لیست کامل پاداش­ها در زیر ارائه شده است:

 

قوانین پوکر چینی رو باز 2 تا 7 یا Open-Face Chinese Poker

چکیده ی مطلب

بفرمایید، به همین راحتی بود.

به پوکر چینی رو باز با 2 تا 7 در دست وسط – که به آن Deuce Pineapple یا آناناس دولو نیز گفته می­شود – خوش آمدید.

نیکلای یاکوونکو کمک زیادی به توسعه قوانین بازی پوکر چینی رو باز کرده است. معروف به Googles، یاکوونکو اصالتاً اهل مسکوی روسیه است و حالا یک بازیکن پوکر و توسعه دهنده نرم­افزار در بروکلین نیویورک است. یاکوونکو هر دو میز World Series of Poker (سری جهانی پوکر) و World Poker Tour (تور جهانی پوکر) را درست کرده است. در این بین، پس از سال­ها در Google New York و کار کردن روی الگوریتم­های رتبه­بندی، او از آن زمان تا اکنون مشغول توسعه پروژه­های نرم­افزار مستقل بوده است. او به ایجاد نرم­افزار ABC Open-Face Chinese Poker برای آیفون کمک کرده است.

https://www.pokernews.com/poker-rules/2-7-open-face-chinese-poker.htm

منبع

پاسخ دهید