جام جهانی قطر 2022 نزدیک است! در این مقاله تیم­های ملی ­ای که طبق پیش بینی جام جهانی ما انتظار صعودشان می رود، معرفی شده اند.

تیم میزبان قطر این تورنمنت تاریخی را در 20 نوامبر زمانی آغاز می­کند که مقابل اکوادور در مسابقه ­ای به میدان می­رود که شاید بازی افتتاحیه ایده ­آل شما نیست. با این حال، این بازی نشان دهنده شروع یک انتظار چهار ساله برای محبوب­ترین رویداد ورزشی دنیاست.

با این تفاسیر، طبق پیش بینی جام جهانی تان، چه تیم­هایی انتظار می­رود از گروه خود بالا بیایند؟ اجازه دهید نگاهی بیاندازیم:

 

گروه A جام جهانی قطر

قطر اکوادور سنگال هلند

تیم اول: هلند

تیم دوم: اکوادور

هلند در تمام زمینه ­ها استعداد زیادی دارد و به راحتی می­تواند از گروه خود بالا بیاید. با شروع از خط دفاعی این تیم به رهبری بازیکن فیزیکی، ویرجین وان دئیک، تا میانه میدان که حالا توسط فرانک د یونگ رهبری می ­شود، چون جورجینیا واینالدوم به دلیل شکستکی درشت نی که چند ماه پیش دچار آن شد این تورنمنت را از دست خواهد، تا منفیس دیپای که این تیم هجومی قوی را رهبری ­می کند. لازم به ذکر نیست که هلند با زدن 33 گل در 10 بازی و تنها باخت در یک بازی به راحتی از گروه مقدماتی جام جهانی خود بالا آمد. تیم هلند احتمالاً بدون مشکلی زیادی در صدر این گروه قرار می­ گیرد.

اکوادور باید برای دومین بار با سنگال نبرد کند. به نظر من این بازی، بازی نزدیکی خواهد بود، اما استعداد این تیم آمریکای جنوبی به همراه ثبات ذاتی آن در نهایت فراتر از توان تیم آفریقایی خواهد بود. هر دو تیم بازیکنان بسیار سریع و تکنیکی ای در اختیار دارند.

انتظار می­ رود سانیو مانه، بازیکن بایرن مونیخ، کار را برای سنگال در کناره ­ها جالب کند چرا که او یک استعداد درخشان جهانی است، اما صعود به جام جهانی در بین کشورهای CONMEBOL و رقابت با برزیل، آرژانتین، اروگوئه و سایر تیم­های مطرح آن چیز کمی نیست. این صعود، با صعود از گروهی شامل تیم­های توگو، کونگو و نامیبیا کاملاً متفاوت است. بین سطح استعداد آنها یک دنیا فاصله است و انتظار می­ رود انر والنسیا، مایکل استرادا و دیگر بازیکنان با استعداد در نهایت راه خود را به سمت پیروزی باز کنند.

پیش بینی جام جهانی ما در مورد قطر؛ این اولین حضور آنها در جام جهانی است و اگر هر سه بازی دور گروهی خود را ببازند خیلی جای تعجب ندارد.


پوکر آنلاین کانن بت

 

گروه B جام جهانی قطر

انگلیس ایران آمریکا ولز

تیم اول: انگلیس

تیم دوم: ولز

در مورد انگلیس باید از کجا شروع کرد؟ این تیم در تمام پست­ ها مملو از استعداد است؛ پیکفورد و رامسداله در درون دروازه؛ الکساندر آرنولد، واکر و استونز در دفاع؛ رایس، فودن و مونت در خط میانی؛ کین، استرلینگ و ساکا در خط حمله. نیمکت ذخیره پر مهره این تیم را نیز فراموش نکنید. انگلیس در این جام جهانی یک تیم واقعاً پراستعداد و چند بعدی است.

این تیم می­تواند هم از کناره­ ها حمله کند، هم از مرکز زمین و با شوت­ های از راه دور. کار آنها در دفاع نیز واقعاً خارق­ العاده است (تنها با 3 گل خورده در مرحله مقدماتی)؛ و دروازه بان­ های بسیار خوبی نیز در اختیار دارند. از بازی پایدار این تیم، رسیدن به نیمه نهایی در جام جهانی 2018 و باختن در بازی فینال یورو 2020 در مقابل ایتالیا در تابستان گذشته نباید غافل شد. برای مکان اول در گروه بی، رقابت سختی نخواهد بود. انگلیس نه تنها شانس اول قرار گرفتن در مکان اول این گروه است، بلکه برای فتح جام نیز شانس خوبی دارد.

پیش بینی جام جهانی 2022 در مورد ایران

از نظر اینکه در این گروه کدام تیم دوم می­شود، بدون مقدمه باید گفت که ایران برخلاف شکست کره جنوبی در مرحله مقدماتی خود در گروه یک، احتمالاً شانس زیادی برای صعود از مرحله گروهی ندارد. جدای از طارمی و آزمون، ایران بازیکنان کافی­ ای در اختیار ندارد که برای تاثیر گذاشتن روی رقبای گروهی خود در تیم­ ها/سطح­ های مطرحی بازی کرده باشند.

در نتیجه، شانس به دو تیم ولز و آمریکا می ­رسد، که ولز از امتیاز برتری کمی نسبت به آمریکا برخوردار است. بر خلاف اینکه این تیم مستحکم ترین دفاع را در اختیار ندارد، بن دیویس و همراهان او با بازیکنانی مثل گرت بیل، کیفر مور و البته آرون رمزی، واحد دفاعی بسیار سرسختی دارند.

در این بین، آمریکا بعد از ناکامی در صعود به جام جهانی 2018، دوباره به جام جهانی صعود کرده است. سرمربی گرگ برهالتر در ساختن مجدد این تیم آمریکا کار درخشانی را انجام داده است با بازیکنانی نظیر وستون مک­کنی و کریستین پولیسیک. اما، تیم آمریکا در مرحله مقدماتی در کونکاکاف سوم شد، تنها با اختلاف یک سکو نسبت به کاستاریکا. اگر تنها یک امتیاز کمتر بدست می ­آورد، تیم آمریکا مجبور میشد برای رسیدن به جام جهانی به بازی­های بین کنفدراسیونی برود.


گروه C جام جهانی قطر

آرژانتین عربستان سعودی مکزیک لهستان

تیم اول: آرژانتین

تیم دوم: لهستان

در اینجا تنها یک نام به ذهن خطور می کند: مسی. اسامی دیگر چه؟ لائوتارو، دی ماریا، جولیان آلوارز، لو سلسو، اتامندی و سایرین. آرژانتین تیم سوم جهان است. این بازیکنان قهار مدعیان بی چون و چرای بردن جام هستند، همراه با بازی بسیار باکیفیت در هر نقطه از مستطیل سبز.

نباید از این غافل شد که آرژانتین در 17 بازی دور مقدماتی خود بدون شکست باقی ماند و تنها در یک بازی مقابل برزیل، که از نظر خیلی از کارشناسان بهترین تیم این جام است، تن به تساوی صفر-صفر داد. آرژانتین در تابستان گذشته در فینال رقابت­ های کوپا آمریکا از سد برزیل نیز گذشت. آرژانتین به­ عنوان یکی از بی ­رحم­ترین و دشوارترین تیم ­های دنیا، بدون شک برنده این گروه می­  شود.

مکزیک هنوز نمی­ داند آیا بهترین بازیکن این تیم (رائول خیمنز) به این جام می­ رسد یا نه، زیرا آسیب دیدگی او همچنان ادامه دارد. این مسئله همراه با این واقعیت که مکزیک نتوانسته است بازیکنان اصلی پا به سن گذاشته خود را با بازیکنان بااستعداد کافی جایگزین کند، که باعث شد در چهار مسابقه خود مقابل آمریکا و کانادا پیروزی­ ای نداشته باشند،

تردیدهای زیادی را در اردوی تیم مکزیک باقی می­ گذارد. از سوی دیگر، لهستان تنها با لواندوفسکی تیم زهرداری است، چه برسد به اینکه به این تیم بازیکنانی مثل زیلینسکی، میلیخ و غیره را نیز اضافه کنیم. لسهتان تیم بسیار سرعتی­ ای است که مکزیک قادر به مهار آن نیست. لهستان به راحتی می­تواند جایگاه دوم این گروه را از آن خود کند، اما این را فراموش نکنید که تیم مکزیک در تمام هشت حضور گذشته خود در جام جهانی همیشه از مرحله گروهی صعود کرده است.

عربستان سعوی از استعداد کافی برای رقابت کردن با سایر تیم ­ها در این گروه برخوردار نیست، البته پیروزی در مقابل مکزیک را نمی ­شود کنار گذاشت.

مطالب مرتبط: راهنمای شرط بندی جام جهانی برای مبتدیان



گروه
D جام جهانی قطر

فرانسه استرالیا دانمارک تونس

تیم اول: فرانسه

تیم دوم: دانمارک

اروپا کنفدراسیون بسیار قوی­ای است که به راحتی نمی ­توان آن را نادیده گرفت. فرانسه: مدعی جدی یک عنوان قهرمانی دیگر و تیمی که قهرمانی جام جهانی را یدک می­  کشد. قهرمانی در سال 2018 دومین باری بود که فرانسه این جام را فتح کرد (1998).

رقبای گروهی این تیم تهدید جدی­ ای برای فرانسه محسوب نمی­ شوند و با بازیکنانی مثل واران، سالیبا، کانته، کومن، گریزمان، ام­باپه، و بنزما – که با تازگی جایزه توپ طلا را بدست آورده است، این گروه خیلی یکطرفه است. فرانسه در کناره ­ها سرعت زیادی دارد، در میانه میدان بازیکنان بااستعدادی در اختیار داشته و به­  عنوان یک تیم از تجربه بالایی برخودار است و جدای از اول شدن در گروه خود انتظار می­ رود برنده جام نیز شود.

دانمارک با زدن 30 گل و تنها دریافت سه گل به راحتی راه خود را به جام جهانی باز کرد. این تیم تنها یک بازی را باخت. دانمارک ممکن است به  اندازه فرانسه توانمند نباشد، اما خیلی هم با آن فاصله ندارد. به هر حال، دانمارک و فرانسه در جام جهانی گذشته نیز با هم همگروه بودند، که هر دو به مرحله بعد راه یافتند. با رهبری هویبرگ و اریکسون، دانمارک نباید مسئله زیادی با استرالیا و تونس داشته باشد. نکته جالب: دانمارک امسال در لیگ ملت  های یوفا دو بار فرانسه را شکست داد.




گروه E جام جهانی قطر

اسپانیا کاستاریکا آلمان ژاپن

تیم اول: آلمان

تیم دوم: اسپانیا

بعد از ناکامی در بالا رفتن از مرحله گروهی در جام جهانی 2018 و حذف شدن از یورو 2020 در مرحله یک شانزدهم نهایی در برابر انگلیس، آلمان­ ها به شدت در پی اثبات خود هستند. در بازی مرحله مقدماتی خود، آنها نه بازی را برده و تنها 1 بار شکست خوردند و با 36 گل زده و 4 گل خورده از رقبای خود پیش افتادند.

مسئله آلمان­ ها در حال حاضر این است که یکی از بهترین بازیکنان آنها، لروی سانه، دچار پارگی عضله در ران چپ خود شد و زمان زیادی برای برگشت به تیم ندارد. اگر این بازیکن به جام جهانی نرسد، ضربه بزرگی برای تیم آلمان خواهد بود. البته تیم آلمان با گنبری، هافمن (البته در صورتی که مصدومیت شانه او جدی نباشد) و بازیکن باسابقه این تیم، مولر، هنوز بازیکنان ضروری برای جبران کردن این فقدان را در اختیار دارند. سانه احتمالاً می­تواند برای مرحله یک شانزدهم به تیم برگردد؛ البته مرحله گروهی جام را قطعاً از دست خواهد داد.

اسپانیا از 2012 تا کنون آن تیم قبلی نبوده است. بعد از بردن یورو 2008 و 2012 همراه با جام جهانی 2010، ماتادورها از آن به بعد پسرفت داشته­ اند و هرگز آن سطح خطر و شدتی که ما از این تیم تحت رهبری آراگونز و دل بسکه شاهد بودیم را بدست نیاوردند. در جام جهانی 2014، اسپانیا حتی نتوانست از مرحله گروهی بالا برود و هم در یورو 2016 و هم در جام جهانی 2018 در مرحله یک شانزدهم حذف شد و در نهایت کمی بهتر شد، اما باز در مرحله نیمه نهایی یورو 2020 تن به شکست داد.

خلاصه اینکه، موراتا، سارابیا، رودی و بوسکتس، بازیکن قدیمی  این تیم، به اندازه بازیکنان سابق خوب نبوده­ اند و زمانی که بوته آزمایش درآمده ­اند، دچار مشکل شده ­اند. البته اسپانیا به اندازه کافی خوب است که به ­راحتی بدون هیچ دردسری در این گروه دوم شود، اما متاسفانه در پیش بینی جام جهانی ما، امید چندانی به این تیم در مرحله­ های بعدی نیست.

انتظار نمی­ رود دو تیم کاستاریکا و ژاپن بتوانند مشکل چندانی برای تیم­  های اروپایی این گروه ایجاد کنند.


گروه F جام جهانی قطر

بلژیک کانادا مراکش کرواسی

تیم اول: بلژیک

تیم دوم: کرواسی

این گروه، گروه راحتی نیست. ما برای بلژیک به دلیل کیفیت بازی این تیم در این گروه بخت اول را قائل شده ­ایم؛ با این حال، این تیم را بین مدعیان برتر این جام قرار نمی­ دهیم، اما بلژیک قطعاً یکی از تیم­ های مستعد در این جام است. با درخشش خلاقانه ادن هازارد و کوین دی بروینه در خط میانی همراه با مهاجم زهردار این تیم، لوکاکو، این تیم یکدست با تجربه به دنبال برگشتن به رقابت و فراتر رفتن از باخت خود در نیمه نهایی جام جهانی 2018 در مقابل فرانسه برنده جام هستند.

حدس زدن اینکه کدام تیم در این گروه دوم می­شود بسیار سخت است. ما در پیش بینی جام جهانی خود به چند دلیل کرواسی را انتخاب کرده ­ایم: اولاً، به این دلیل که این تیم در جام جهانی 2018 نایب قهرمان شد و بازی فینال را با نتیجه چهار به دو به فرانسه باخت؛ ثانیاً، این تیم با رهبران باسابقه خود نظیر مودریچ و پریسیچ و بروزوویچ قهار در شوت­ های از راه دور، استعداد زیادی دارد. تیم کانادا هم تیم نام آشنایی نیست.

برخلاف اینکه کانادا در تمام ادوار جام جهانی تنها بار دوم است که در این رقابت ­ها شرکت می­ کند، بازی سریع در کناره­ ها با بازیکنانی مثل آلفونسو دیویس و جونیور هویلت به همراه گلزنی جاناتان دیوید و کیله لارین از تیم کانادا تهدید بزرگی برای سایر تیم­ها می­ سازد. این تیم در مرحله مقدماتی کونکاماف به­ طور شانسی در مقام اول قرار نگرفت. انتظار می­رود که رقابت برای مقام دومی در این گروه بسیار سخت باشد. و با وجودی که مراکش هم تیمی دست و پا بسته ­ای نیست، اما نمی ­تواند پا به پای رقبای خود پیش برود.


گروه G جام جهانی قطر

برزیل صربستان سوئیس کامرون

تیم اول: برزیل

تیم دوم: سوئیس

این گروه به راحتی آب خوردن به برزیل تعلق دارد. تیم زرد قناری پوشان برزیل با پنج عنوان قهرمانی جام جهانی به همراه دو بار صعود به بازی فینال، پر افتخارترین تیم جام است. این تیم بدون تردید در حال حاضر بهترین تیم جام (و دنیا) است، که در 17 بازی مرحله مقدماتی خود در کنفدراسیون بسیار دشوار کونمبول شکست نخورده است و از پایان سال 2019 تنها در یک بازی (فینال کوپا آمریکا در برابر آرژانتین) باخته است.

این تیم در هر پست در تیم بازیکنان ممتازی دارد: دروازه بانانی مثل آلیسون و ادرسون، مدافعانی مثل مارکینیوش، تیاگو سیلوا و دانیلو، هافبک­ هایی مثل فابینو، کاسمیرو و فرد و مهاجمانی مثل نیمار، آنتونی، وینیسییوس و گابریل ژسوس. با سرعت و مهارت مهار ناشدنی خود روی توپ، این تیم واقعاً به معنی مطلق کلمه یک نیروی منهدم کننده عظیم است و برخلاف ناکامی­ ها در جام­­های جهانی گذشته، هرگز جایگاه خود به­ عنوان یک تیم پرطرفدار را از دست نداده است. اول شدن در این گروه برای برزیل کار راحتی است.

در مورد مقام دوم در این گروه، نظر ما بیشتر به سمت تیم صربستان است، به ­ویژه با ظهور بازیکنان نخبه ­ای مثل دوسان تادیچ و دوژان ولاهوویچ. این دو بازیکن به چهره این تیم ملی بدل شده­ اند و برای مدافعین تیم ­های حریف کابوس وحشتناکی خواهند بود. با این حال، برخلاف این دو تیم تفاوت چندانی با هم ندارند، تیم ملی سوئیس کمی برتری دارد.

این تیم نه تنها بازیکنان باتجربه بیشتر، کیفیت بازی بالاتر با بازیکنانی مثل ژاکا، شقیری و سفروویچ دارد، از موفقیت بیشتری نیز برخوردار است. این تیم در جام جهانی 2018 از مرحله گروهی بالا آمد و در یورو 2020 به یک چهارم نهایی رسید. صربستان در جام جهانی نتوانست از مرحله گروهی صعود کند و به دو دور گذشته رقابت­  های یورو راه نیفته است. برخلاف اینکه یک تیم سرعتی و بااستعداد است، کامرون در این گروه شانس چندانی ندارد.


گروه H جام جهانی قطر

پرتغال غنا اروگوئه کره جنوبی

تیم اول: اروگوئه

تیم دوم: پرتغال

این گروه، سخت ­ترین گروه در کل جام است. برخلاف اینکه تیم ­های اول و دوم این گروه به سادگی مشخص نیستند، اما به خاطر تکمیل مقاله ی پیش بینی جام جهانی باید دو تیم را انتخاب کنیم. می­ توان گفت که کره جنوبی شانس زیادی برای صعود از مرحله گروهی ندارد، البته گفتن این حرف با وجود سون، بازیکن تاتنهام، در این تیم کار راحتی هم نیست. اما کره جنوبی در مرحله مقدماتی خود نتوانست از پس ایران بربیاید و بالاتر از این تیم قرار بگیرد.

در مورد سه تیم دیگر، کار دشوار می­ شود. در نگاه اول، ذهن­ ها به دلیل کریستیانو رونالدو به سمت تیم پرتغال می­ رود. خب، این بازیکن پا به سن گذاشته آن بازیکنی که در سال­  های قبل می ­شناختیم نیست؛ البته هنوز هم بازیکن موثری است. پرتغال بازیکنان دیگری مثل ژئو کانسلو و دانیلو پیریئرا در دفاع، روبن نوس، برونو فرناندز و برناردو سیلوا در میانه میدان دارد. وضعیت دیئوگو جوتا وضعیت مناسبی نیست، چونه به تازگی دچار مصدومیت شد و باعث شد جام جهانی را از دست بدهد. این مسئله ضربه مهلکی به شانس تیم پرتغال بوده و دلیل اصلی برای این است که ما آنها را در جایگاه دوم این گروه قرار دادیم، به نظر ما پرتغال حتی با نبودن جوتا از تیم غنا بهتر است.

اروگوئه در این گروه اول می ­شود؛ چون تیم بسیار بااستعداد و مصممی است. اروگوئه به احتمال زیاد فیزیکی­ ترین و سرسخت­ ترین تیم دنیا از نظر روحی است. اگر دیئگو گودین باتجربه بتواند کامل از مصدومیت زانوی خود خارج شود، همراه با لوکاس توریئرا و رودریگو بتانکور در خط میانی، همراه با مهاجمان زهردار این تیم مثل لوئیس سوآرز و ادینسون کاوانیو داروین نونیئز جوانتر، تیمی است که هیچ تیمی آرزوی رویایی با آن را ندارد. این تیم می­ تواند گل بزند و دفاع خوبی از خود به نمایش بگذارد، کابوسی برای همه تیم­ ها، فرقی نمی ­کند چه تیمی باشد. این مسئله را هم فراموش نکنید که اروگوئه در مرحله یک شانزدهم جام جهانی 2018 پرتغال را با نتیجه 2-1 شکست داد.

غنا اما شانس زیادی ندارد. این تیم چند بازیکن خوب مثل توماس پارتی و جوردان آیو در اختیار دارد که هر دو در لیگ برتر بازی می­ کنند، اما در نهایت برای اینکه برای این تیم جایگاه خوبی برای صعود به مرحله بعدی رقم بزنند، کافی نیستند.

https://www.sbnation.com/soccer/2022/10/26/23415392/world-cup-2022-predictions-group-stages-qatar-teams

منبع

پاسخ دهید